onsdag 26 april 2017

Tävlingsdieten avslutad - Vad händer nu?

Jag vet inte var jag ska börja. Jag känner bara tomhet just nu. Men som några av er kanske har läst på sociala medier så har jag valt att avsluta min tävlingsdiet med endast 7 veckor kvar. Anledningen är att jag har blivit sjuk - igen... Jag sa vid förra sjukdomsperioden att om detta sker igen så tror jag inte att det finns möjlighet för mig att gå upp på scenen i juni - jag hade rätt. Min kropp ville inte jobba med mig den här gången. De senaste 10 dagarna har vågen nästan bara visat plus. Det har fått mig att börja stressa oroligt mycket, och då börjar kroppen samla vätska. När jag sedan åkte ner till Caroline i måndags så tror jag nog att vi båda insåg att en tävling i juni inte är möjligt. Jag ville nog inte inse det till början. Jag kan ärligt säga att jag bröt ihop, även om vi var överens om att jag inte kommer hinna. Tårarna bara rann och jag visste inte vad jag skulle säga eller vad jag skulle ta mig till. Jag mådde bara skit. Det gör jag idag också.. Jag känner mig så otroligt misslyckad och besviken. Jag fick inte lyckas, inte den här gången heller. Samtidigt så försöker jag intala mig själv att jag blev sjuk och det är inget som jag kan styra över. Jag menar, jag var borta ifrån träningen 2,5 vecka för inte så länge sedan. Om jag då skulle förlora ytterligare 1-2 veckor nu... Ja, ni förstår ju. Men en sak är säker - Jag kommer ALDRIG riskera min hälsa för att kunna gå upp på scenen. Det händer inte.

Jag ligger i sängen just nu och är faktiskt väldigt ledsen. Jag har trillat tillbaka i ett gammalt beteende där jag mår dåligt och tröstar mig med mindre hälsosam mat. Jag har fått ett off season schema som jag borde hålla, men i dagens läge så vet jag inte varför det känns okej att skita i det och äta det ögat vill ha. För det drabbar ju bara mig själv i slutändan. Det är otroligt lätt att säga "det är väl inte så svårt att hålla sig ifrån frestelserna, du har ju varit så duktig så länge nu" men tro mig - det är otroligt svårt. Men jag finner inga ursäkter, för det finns inga. Däremot är jag ärlig och säger att det var lättare att dieta när du hade ditt mål i sikte, än att köra en off season med över 30 veckor kvar till den planerade tävlingen.. 

För det är ju faktiskt så att jag har planerat in en ny tävling. Men både jag och Caroline kände nog att jag måste ge kroppen mer tid än vad den har fått. Som vissa av er sett i tidigare inlägg eller på sociala medier så har jag tappat väldigt mycket på kort tid, vilket har gjort att kroppen inte blivit så tight som den kanske borde. Så för min egen del och för att jag ska kunna visa upp den bästa versionen av mig själv så kan det vara positivt att jag flyttat fram min debut. 
Men jag säger det igen - det känns som ett misslyckande & jag är besviken. Så just nu är det de som tynger mig mest och det som jag måste jobba med för att komma igång med en riktigt bra off season & göra mig själv och min kropp rättvisa. 

Ta hand om varandra!

/M.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar