tisdag 4 april 2017

Don't let fear of what may happen hold you back from following your heart [En helg i Oslo]..

Det har varit mycket den senaste tiden. Jag har jobbat (mer än planerat), pluggat, tränat och varit en vända i Norge. Men nu tänkte jag ge er en lite update om vad som har hänt den senaste tiden.
Jag är mer motiverad än någonsin vad gäller träningen och tävlingssatsandet. Efter mina 3 veckor med sjukdom så har allt bara rullat på. Känns otroligt skönt.

I fredags vad det dags att bege sig ut på äventyr igen. Som vanligt så körde jag dubbla pass på förmiddagen, för att sedan åka och jobba. Sagt och gjort. Direkt efter jobbet åkte jag till Faces här i Anderstorp för att påbörja min LPG behandling. Jag orkat inte riktigt skriva vad det är just nu, men det kan hända att jag tar mig tiden att skriva det en annan dag.
Med det gjort så rullade bilen mot Oslo. Väl där så var det bara att checka in och säga godnatt. Klockan var ju trots allt efter midnatt.

Dagen därpå, lördagen, var det dags för att kolla på Oslo Grand Prix. Men innan det hann jag med lite shopping och strosa runt i Oslo. När vi väl kom till tävlingen så var allting förskjutet så vi fick kolla på Womens fitness mm innan grabbarna grus gick på scenen. Vi var nämligen där för att heja på mammas kusin Kristoffer. Han slutade tyvärr utanför finalen, men han var grym på scenen anyway! När han hade tävlat färdigt närmade sig klockan 20 så vi bestämde oss för att gå tillbaka till hotellet innan vi skulle gå ut och hitta något att äta (ja, dom andra alltså.. inte dietMalin).
När vi kom tillbaka till hotellet så var jag ganska trött så jag tänkte gå och lägga mig.. Men på något vis så fick jag kontakt med en gammal bekant från Oslo som frågade om inte jag ville hänga med ut en sväng.. Visst sa ja, men det var inga festkläder här inte.. Mina svart gymshark tights, en blå stickad tröja och osminkat - ja, så såg jag ut när jag var redo för utgång i Oslo. Det blev iallafall en mycket trevlig kväll, en kväll jag sent kommer att glömma om man säger så.

På söndagen blev det en liten promenad ner till Aker brygge innan vi åkte till min moster och sa hej. Efter att ha varit där en stund så åkte vi alla vidare till min morbror där delar av den norska släkten samlats för lite söndagsmiddag. Det var väldigt trevligt om jag får säga det själv!

Som ni säkert förstår så har jag haft en helt fantastisk helg. Men borde jag inte vara sjukt glad efter en så bra helg? Jo.. Men är jag det? Nej.. Det finns nämligen personer som jag träffat under den här helgen som jag önskar att jag hade haft möjligheten att träffa oftare. Speciellt en människa som har tagit mig med storm. Det gör ont i mig att jag måste välja bort sånt bara för att jag bor i Anderstorp och just nu är fast här. Vem fan har sagt att livet ska vara enkelt? Det är allt annat än enkelt.. Jag önskar bara att allt skulle rulla på, precis som det gör med tävlingssatsandet..

Jag har iallafall jobbat två dagar nu, har tre dagar kvar denna veckan innan jag är ledig fram till tisdag nästa vecka. Idag har jag även hunnit med min andra LGP behandling. Sen har jag även (för första gången) valt att prioritera något annat istället för träning. Dagens cardio fick stå åt sidan, då jag var tvungen att plugga. Har suttit med en uppsats hela dagen som skulle lämnas in ikväll. Den är inlämnad nu, med 2h marginal. Det känns iallafall skönt att den är inlämnad.

Nu ska jag bryta ihop och sova lite. Blivit många tårar de senaste dagarna, men så är det ibland. Jag har lärt mig att tårarna ska ut. Man ska aldrig hålla igen dom. Ut med dom! Ta hand om er själv och varandra så skriver jag snart ett inlägg igen!

/M.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar