onsdag 15 mars 2017

En tyngre frukost..

Nu kära ni, nu börjar jag äntligen känna mig bättre! Jag har inte haft någon feber på ca 48h, knappt någon snuva och inte ont i halsen. Är så taggad på att få komma tillbaka starkare och mer motiverade än någonsin under denna diet. Jag har beslutat mig för att ta en lugn promenad idag för att få lite luft i näsan, imorgon ska jag tillbaka till jobbet (en dag) innan jag åker vidare mot lund.

Under tiden jag har varit sjuk och haft extremt ont i halsen så har jag inte kunnat äta. Det har varit jobbigt, väldigt jobbigt. Men det var en lycka att idag vakna upp och kunna äta en god frukost igen OCH att känna smaken på det man äter. Det blev, som alltid, en tallrik gröt. Tänkte dela med mig av mitt lilla "recept" eller hur jag gör den. Det är inget konstigt egentligen, men det är en del som frågat. Här kommer det:

Ca 1dl ekologiska havregryn
1 dl vatten
1dl bär (brukar ta blåbär)
En påse Tyngre proteinpulver kladdkaka
En nypa havssalt

Blanda vatten, havregryn och salt - koka eller värm i mikron.
Blanda i blåbär och proteinpulvret.
Färdigt :)

Själv så brukar jag dricka en kall Nocco till, helst med koffein eftersom jag är en tröttmössa på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar