måndag 20 februari 2017

Vad äter jag under en hel dag?

Gårdagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Det blev mycket tv tittande men hann även med att se lite handboll live i våran lilla sporthall här i Anderstorp. Jag är ju en väldigt sportintresserad tjej så lite livesport på söndagskvällen är aldrig fel. I vårat lilla samhälle har vi ju faktiskt ett lag som spelar i Allsvenskan, dock går det inte så bra för dom.. Men det är en annan femma.
Jag vaknade upp i morse och hade ont i mina leder. Vädret ute är inte optimalt för min kropp. Regn, blåst och vind är ingen höjdare. Jag kände mig iallafall helt stelopererad men trotsade det och gick till gymmet och körde min morgoncardio innan det var dags för lite jobb. Smärtan i lederna höll i sig under hela dagen och så även på dagens andra pass. När jag kom hem ifrån, något som jag skulle kunna kalla världens sämsta träningspass, så började jag frysa mer än jag gjort tidigare under dagen. Jag tog tempen och visst hade jag feber.. Suck! Nu hoppas jag bara att kroppen återhämtat sig snabbt så jag kan träna igen.

Jag lovade er att jag skulle berätta för er vad jag äter på en dag. Så det tänkte jag göra nu :)
 Jag börjar dagen med en tallrik havregrynsgröt med proteinpulver, blåbär och havssalt.
Sedan fortsätter jag dagen med att äta 3 st av dessa lådor. Dom innehåller pulled chicken, tomatkokt ris och lite bönor.
Sedan äter jag även ett måltid med nötfärs, ris och grönsaker. Ibland blir jag sugen på pizza så då lägger jag upp maten på en pizzatallrik, haha!
Jag avslutar alltid dagen med lite kvarg från Lindahls som jag blandar med blåbär och valnötter!

Där fick ni en inblick i vad jag äter på en dag. Jag kan inte säga att jag går runt och är hungrig direkt. Jag har hittat mina rätter med kryddning som jag varierar mellan. Jag tycker det här går hur bra som helst och hoppas på att bli frisk så fort som möjligt. Den närmsta tiden kommer jag få jobba med mig själv mentalt eftersom jag hatar att vila. Men visst ska jag klara det!

Nu tänker jag bege min till köket för att äta kvällens sista mål. Om det är något speciellt ni vill att jag ska skriva om så är det bara att kommentera eller skriva till min på mina sociala medier!

/M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar