söndag 26 februari 2017

Sjukhusbesök och nytt jobb!

Då mina kära vänner har jag för en gångs skull lite roliga nyheter att skriva om, men även lite tråkiga också... Jag tycker att vi börjar med det tråkiga så vi kan avsluta med flaggan i topp. Det är nämligen så här att jag fick åka in till sjukhuset i onsdags kväll då jag inte kunde röra nacken, hade extremt ont i nacke, huvud och rygg + feber. Jag måste bara få passa på att tacka min underbara vän Romina som tog sig tid att köra in mig till Värnamo och fanns där för mig hela kvällen. Tack älskade du - du förtjänar guld!
Väl där fick jag sitta och vänta ett tag, som vanligt, innan jag fick komma in och lägga mig på en säng. När läkaren äntligen kom så testade han lite olika saker och vi kom fram till att det var något med nerverna och muskulaturen i nacken. Han menade på att det skulle bli bättre med tiden men gav mig lite morfin så att jag skulle kunna röra på mig och göra vardagliga saker. Det hjälpte och idag behöver jag bara ta en smärtstillande tablett under dagen. Jag hoppas att jag kanske slipper dom imorgon och kan träna igen på måndag. Då har jag varit utan träning i en vecka, men det kan vara precis vad jag behövde just nu.

Nu till de goda nyheterna.. Jag har fått ett nytt jobb! Som några vet så har jag tidigare jobbat extra på ett hotell. Där fick jag inte så många timmar som jag önskade så jag valde att söka efter nytt. Jag hittade en halvtidstjänst på ett konditori, så jag sökte jobbet - och fick det! Så där började jag jobba i torsdags. Jag måste verkligen säga att jag trivs. Alla är så trevliga och det är verkligen en härlig arbetsmiljö. Folk tycker kanske att jag är konstig som söker jobb på ett kondis när jag går på diet.. Men tro mig, det är inte så jobbigt.
Så i fredags när jag jobbade så fick jag besök av mamma och Charlie. Dom kom precis innan jag slutade så jag hann dricka en Espresso med dom. För er som har vägarna förbi Gislaved så tycker jag verkligen att ni ska komma förbi och smaka på någon av de fantastiska bakverken, baguetterna eller varför inte bara dricka en kopp kaffe. Efter det rullade bilen hem till Anderstorp. Jag passade på att hämta ut mina nya träningstights från Six Deuce, som jag beställde tidigare i veckan. Jag har redan provat dom och dom är supersköna - 5 av 5, helt klart!

Jag jobbade heldag idag för att jag ska kunna vara ledig på måndag och tisdag då jag ska iväg till Tylösand och Göteborg med mamma för att fira min födelsedag. I Göteborg ska vi även möta upp min faster Karin och Robert. Det ska bli jättemysigt! Ser verkligen fram emot det. Jag har även denna dietens första frimål den dagen så det ska bli underbart. Mer om den dagen kommer jag nog skriva på onsdag. Jag hoppas att kunna ta en del bilder också.

Veckans resultat kommer jag skriva om imorgon för er som är intresserade av det. Men nu tänkte jag kolla på en film och sedan sova. Hoppas ni har haft en bra helg och får en underbar söndag!

Godnatt!

/M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar