onsdag 14 september 2016

En mental kamp..

Ja, dagens träningspass var verkligen en mental kamp. Jag har en tendens till att tänka för mycket. Det gjorde jag verkligen på dagens pass. Tanken var 4h. Det blev det nästan. 3h 46 min. Men redan efter 20 minuter så ville jag hem igen. Jag kunde inte släppa tanken av hur underbart det hade varit att lägga sig på en solsäng och bara njuta av denna sensommarn. Efter ca 2h så tog jag en liten paus, andades ut och sa till mig själv att jag skulle skärpa mig. Jag tog fram telefonen och började titta på saker som motiverar mig. Det hjälpte! Det som nu cirkulerade i huvudet var bara mål & drömmar. Jag bestämde mig även för att svänga förbi Tempo i Reftele och köpa en snickers. Jag tog mig hem och kroppen känns förvånansvärt bra. Jag fortsatte dagen med lite jobb hemifrån och mat. Ja, jag har spenderat eftermiddagen med att äta. Varför? Jag gillar mat.

Nu ska jag åka iväg och fira ett väldigt positivt besked innan det är dags att krypa ner under täcket och sova, för att sedan vakna upp till en härlig vilodag!

/M.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar