fredag 20 februari 2015

Planerar framtiden

Nu börjar jag tillfriskna. Det har gått bättre än förväntat. Jag har inte så mycket smärta kvar och har börjat trappa ner med värktabletterna. Jag räknar med att ta min sista morfintablett när jag går och lägger mig ikväll, vilket känns väldigt bra!
Har försökt promenera varje dag för att få igång kroppen igen. Jag har även försökt att slå lite på boxningssäcken och köra lite styrkeövningar. Jag kommer inte att ha några större träningspass förrän jag har slutat med värktabletterna nästa torsdag/fredag.

För övrigt så har jag haft gott om tid att planera de kommande veckorna och hur jag ska ta mig tillbaka efter allt. Det känns bra att ha tagit tag i det nu när jag inte har annat att göra. Så denna onödiga vilan inte blir så onödig ändå.

Det är många som har frågat om vilka planer jag har för framtiden med träning osv. Jag tänker hålla på det ett tag till. Jag vill se hur det går med att komma igång med träning igen efter operationen och att kroppen fungerar, så att inte det blir några "återfall". Jag fick ju veta av läkaren att om jag rör på mig för mycket så kan jag få brock men om jag ligger för mycket så kan jag få lunginflammation.. Så det vill till att balansera det där med träningen.
Tänkte fråga er någonting: Är det någon som läser min blogg som har opererat blindtarmen, när började ni träna igen isåfall? 

Nu ska jag lägga mig på soffan för att läsa lite i min nya bok "Northug - en biografi" och ladda upp inför kvällens festligheter med massor av god mat!

Ha en trevlig fredag!

/M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar