lördag 20 september 2014

Forma rumpan

Som ni säkert förstår (med tanke på rubriken) så är det idag dags för legday, med fokus på rumpan. Det är något jag gör 2-3 gånger i veckan. Inget pass är det andra likt. Jag varierar hela tiden för att inte tröttna. 

Jag börjar alltid varje pass med någon slags uppvärmning. Mest för att få upp pulsen, tagga till och undvika eventuella skador. 
Sedan kör jag vidare med massor av övningar. Jag försöker hela tiden att ha med en ny övning. Om ni tycker det är svårt att komma på nya övningar så tipsar jag er om att söka efter det på youtube eller instagram. Där hittar jag väldigt mycket nytt. 
Har några favoriter som alltid är med. Ska försöka ta lite bilder på dessa under dagens pass. 
Ett annat tips är att skaffa en pulsklocka. Den kan du starta när du påbörjar en övning. När du sedan avslutar övningen så pausar du. Då får man veta sin effektiva tid. Jag kan ibland vara på gymmet i 2 timmar, men har endast varit aktiv i 1-1,5 timme. Det beror ju på hur intensivt man kör och om man hittar någon att prata med, haha! 

Nu är det dags, jag mot ett brutalt benpass... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar